SPRZĄTANIE ŚWIATA - POLSKA 2002
20 - 22 WRZEŚNIA
Recycling - to się nam opłaca! |
|
Akcja Clean up the World jest programem publicznej edukacji ekologicznej. Zainicjował ją w 1989 roku Ian Kiernan, australijski przedsiębiorca i żeglarz-pasjonat. W 1993 roku patronat nad akcją objął Program Ochrony Środowiska Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP). Akcja corocznie inspiruje około 40 milionów osób na całym świecie do czynienia swojego otoczenia czystszym i zdrowszym. Clean up the World jest akcją apolityczną i dobrowolną. W pełny sposób realizuje także postulat "myśl globalnie - działaj lokalnie". Dzięki prostej formule, Clean up the World jest akcją dla wszystkich. Na poziomie lokalnym: dla szkół, samorządów, instytucji, organizacji, biznesu,, zwykłych obywateli - i na poziomie globalnym: dla wszystkich państw i narodów Ziemi. Czyste środowisko oraz człowiek przyjazny naturze i drugiemu człowiekowi - to główne przesłanie akcji.
W tym roku Clean up the World odbywa się po raz dziesiąty. To jubileusz wszystkich "sprzątaczy świata" - a prezentem jest czystsze i zdrowsze środowisko. W przyszłym roku 10-lecie obchodzić będzie polska edycja akcji. "Sprzątanie świata - Polska" zapoczątkowała w 1994 roku Mira Stanisławska-Meysztowicz. Corocznie w polskiej akcji bierze udział 1,5 - 2 milionów osób. "Sprzątanie świata - Polska" należy do czołówki krajowych kampanii Clean up the
World.
|
|||
|
Clean up the World wspierają:
Sponsorzy: Qantas, Australian Foreign Affairs and Trade, KPMG Australia |
Sponsorzy akcji "Sprzątanie świata - Polska 2002":
Pozostali
Sponsorzy: Bank Ochrony Środowiska SA, Coca-Cola Beverages
Polska Sp. z o. o., KPMG Polska Sp. z o. o., MediaNet (SM-Media SA),
Owens-Illinois Polska SA, Sieć IDEA, Impel Security Polska Sp. z o. o.,
Spedpol Sp. z o. o |